donderdag 21 november 2013

Graphic Novels


Afgelopen weekend ging ik samen met mijn vriend naar Antwerpen. Naast het bezoeken van verschillende koffiebars, winkelen en het eten van lekkere Luikse wafels liepen wij ook de stripmurenroute. Dat is een wandeling langs muren, verspreid door Antwerpen die beschilderd zijn door verschillende striptekenaars. Het startpunt van deze route was de stripwinkel Mekanik Strip. En wat voor een! De winkel ligt bomvol met Comics, strips en Graphic novels en er was werkelijk niets wat ze niet hadden. Ik had er uren door kunnen brengen en het liefst alles willen kopen. Ook thuis in onze boekenkast staan een groot aantal graphic novels en strips. En dus dacht ik is het misschien leuk om een paar van mijn favorieten aan jullie voor te stellen:

'Blankets' by Craig Thompson
'The clouds above' by Jordan Crane

'Dansen op de vulkaan' by Floor de Goede

'Delayed replays' by Liz Prince

'Ghost world' by Daniel Clowes

'Good bye chunky rice' by Craig Thompson

'Persepolis' by Marjane Satrapi 

'The last lonely Saturday' by Jordan Crane

3 opmerkingen:

  1. heel soms lees ik eens mee met mijn man, als hij denkt dat het iets voor mij is.
    Blankets is geweldig mooi he!
    de rest ken ik (nog) niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er leuk uit! Ik heb er zelf eentje, binnenskamers van tim enthoven, maar vroeger volgde ik flo ook online! Waren altijd leuke stripjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Andrea, wat geweldig je kaarten bij psikhouvanjou! Gefeliciteerd, echt heel tof :-) thumbs up!

    BeantwoordenVerwijderen